Letošnja osrednja tema 26. otroškega parlamenta je Pasti mladostništva. Učenci šole so se po vseh oddelčnih skupnostih pogovarjali o letošnji temi. Šolski otroški parlament smo tako v povezavi s proslavo ob dnevu enotnosti in samostojnosti izvedli v telovadnici šole, 24. 12. 2015. Učenci so pripravili naslednje zaključke:

  1. razred:

Prvošolci so se pogovarjali o strahu. Na parlamentu so nam povedali česa se bojijo oziroma česa vse jih je strah (parkeljnov, čarovnic, volkodlakov, pajkov, kač, krokodilov, neviht, potresa, injekcije, hudih sanj, teme, hudobnih ljudi, biti sam doma,…). Seveda so tudi razložili kaj naredimo, ko nas je strah in kako strah premagati (stečem k mami ali atiju, skrijem se pod odejo, pokličem psa, zlezem pod posteljo, prižgem luč, se pogovorim z mamo, mislim kaj lepega, stisnem plišasto igračo, pred injekcijo pogledam vstran,…).

  1. razred:

Drugošolci so se pogovarjali o dolgčasu. Predstavili so nam kdaj nam je dolgčas, kaj počnemo ko nam je dolgčas in kako preženemo dolgčas. Povedali so nam tudi kako na pozitiven način preženemo dolgčas (rišem, se vozim s kolesom, se igram z igračami, berem, sodelujem pri pouku, grem ven, poiščem prijatelje). Posvarili pa so nas tudi pred škodljivimi vplivi dolgčasa (gledanje TV, igranje igric, jemo, čeprav nismo lačni, iščemo sladkarije).

  1. razred:

Tretješolci so se pogovarjali, da je za njih največja past predolgo gledanje televizije, igranje računalnika in igranje igric na mobitelu. Predstavili pa so nam tudi koliko ur na teden preživijo za računalnikom, televizijo in telefonom.

  1. in 5. razred:

Četrtošolci so prebrali knjigo Prodam mamo in se o njej pogovarjali. Na šolskem otroškem parlamentu so nam predstavili prebrano knjigo. Prav tako pa so sami napisali oglase ter jih likovno opremili. Petošolci so prav tako prebrali knjigo z naslovom Čudo. Učenci so nas spodbudili k sprejemanju drugačnosti ter opozorili na pomen prijaznosti.

  1. razred:

Učenci 6. so največ pozornosti namenili računalniškim igram in internetu kot pasti mladostništva. Prav tako so se seznanjali z varno rabo interneta. Na parlamentu so nam predstavili anketo o uporabi računalnika in igranju računalniških iger, ki so jo izvedli v svojem razredu.

  1. razred:

Učenci 7. razreda so v okviru otroškega parlamenta obravnavali temo Vpliv alkohola na človeka. Na šolskem otroškem parlamentu so nam predstavili kako alkohol vpliva na človeka (slabost, bruhanje, vrtoglavica, težave z govorom, spominom, koncentracijo, poškodbe jeter, možganov, težave s kožo, želodcem, krvnim tlakom,…). Predstavili pa so nam tudi svoj poskus z rožico: ena zalita z vodo, druga pa z alkoholom. Ugotovili so, da rožica zalita z vodo lepo raste in sveti, tista, ki je zalita z alkoholom pa gnije in propada. Sporočili so nam, da alkohol podobno kot na rožico vpliva tudi na človeka.

  1. in 9. razred:

Učenci 8. razreda so se nam predstavili s tremi dramskimi predstavami, ki so se nanašale na pasti mladostništva (kajenje, alkohol, splet) in posledicami le-teh. Učenci 9. razreda so izpostavili dva problema: nezaželena nosečnost in zasvojenost (kajenje, alkohol, droge). S pomočjo problemskega drevesa so nam prikazali vzroke in posledice nezaželene nosečnosti in zasvojenosti. Seveda so potem našli še rešitev (varen in zaščiten spolni odnos; poslušanje samega sebe) in sicer so si pri tem tudi postavili vprašanje kako do rešitve in kaj bo ta rešitev prinesla.

 Sledila je izvolitev predstavnikov naše šole za medobčinski parlament. Za predstavnico sta bili izvoljeni učenki Minea Rudolf in Nika Bukovec.

Mentorica OP: Monika Panič Puconja

Galerija

(Visited 224 times, 1 visits today)